Mijn organisatie goed in beeld

Beelden van uw bedrijf, uw mensen en uw werkzaamheden zeggen meer dan 1000 woorden!

Sprekend beelmateriaal voor uw bedrijfsprofiel is een must om de aandacht van jongeren te vangen

Om een aantrekkelijk profiel voor uw organisatie op het stagecenter van New Boxes te creëren zijn foto’s voor de toekomstige stagiaires en medewerkers een belangrijk onderdeel. We hebben jongeren gevraagd wat ze op een foto zouden willen zien. Daaruit hebben wij voor u het volgende advies opgesteld.

voorbeeld profielfoto

specificaties profielfoto

Minimaal 1500 x 1000 pixels en 150 Dpi. Bestandsformaten JPEG, JPG, PNG, Ai.

'feel good' foto

Feel good foto

Minimaal 735 x 475 pixels en 150 Dpi. Bestandsformaten JPEG, JPG, PNG, Ai.

Contactfoto

Specificaties

minimaal 1200 x 800 pixels, 150Dpi, JPEG,JPG, PNG of Ai.

Foto 1 De profielfoto

Dit is de foto die je bovenaan, over de volle breedte van jouw profielpagina ziet staan. De foto moet de werkelijkheid van je organisatie uitstralen. Jongeren willen jouw werknemers zien die werkzaamheden uitvoeren die hij of zij als stagiair ook mag leren. Het is ook belangrijk dat de kandidaat een indruk krijgt van wat het bedrijf doet en het helpt wanneer de foto een frisse en sprankelende uitstraling heeft. Dus ga niet fotograferen op een druilerige dag, vang het licht!

Foto 2: De ‘feel good’ foto.  Deze foto wordt naast de tekst geplaatst

Deze foto staat naast jouw tekst. Het is mogelijk om een serie van foto’s aan te leveren die als een fotopresentatie worden getoond.

Jongeren vinden het in het begin vooral spannend om in een onbekende omgeving met nieuwe mensen te moeten werken. Het is voor jouw daarom is erg belangrijk te laten zien met wie en waar ze  stagelopen. Zorg daarom dat deze foto het goede gevoel weergeeft en laat mensen zien waarmee de stagiair of werknemer gaat werken én in de omgeving waar die komt te werken.

Foto 3: Contactfoto:

Deze duidelijke en vriendelijke foto van de stagebegeleider komt onderaan de pagina naast de contactgegevens te staan. Het mag een portretfoto zijn maar dat komt doorgaans erg formeel over. Het is veel leuker om de stagebegeleider ‘in actie’ te zien. Van de nieuwe stagiair of medewerker wordt toch ook actie verwacht?

Biedt u meerdere stageplaatsen of hebt u een HR-medewerker die als contactpersoon optreedt? Dan nog steeds geldt dat het ook leuk is om ook die aan het werk te zien in zijn of haar eigen omgeving.

Meld Je nu aan!

    Logo:

    Waarom heeft uw bedrijf een logo? Dat is toch om meteen herkenbaar te zijn? Zorg daarom dat uw logo onberispelijk getoond wordt. Heeft u een huisstijlhandboek met gebruiksrichtlijnen voor een logo? Geef dat dan aan ons door.

    Informatietekst over stagebedrijf

     

    Een informatieve tekst mag niet ontbreken op uw profielpagina. Het is van belang om de tekst aan te passen op de doelgroep die u wil aanspreken.

    De informatie tekst over uw bedrijf moet een korte tekst zijn, denk hierbij aan tussen de 50 en 100 woorden. Daarnaast moet het een pakkende tekst zijn met alle informatie.

    Welke informatie bevat een goede informatietekst

    1. Quote over uw bedrijf

    (Missie, drive of overtuiging)

    2. Sfeerimpressie van uw bedrijf

    (Hoeveel medewerkers , beschrijf in een paar woorden het bedrijf)

    3. Wat heeft uw bedrijf te bieden aan een stagiaire en hoe wordt hij/zij begeleid?

    4. Wat kan de stagiaire verwachten?

    (Bijvoorbeeld: Op welke locatie of plekken worden werkzaamheden uitgevoerd? En wat houden die werkzaamheden in?

    5. Welke procedure volgt het bedrijf bij stages?

    (Welke stappen worden er genomen voordat de stage door uw bedrijf wordt goedgekeurd?)

    6. Hoeveel stageplekken biedt uw bedrijf?

    (In welke periode en hoeveel tegelijk?)

    Kijk hier voor een voorbeeld tekst voor vmbo-leerlingen van leerjaar 2 t/m leerjaar 4.

    Video:

    U kunt uw bedrijfsreportage/ video op uw profielpagina laten plaatsen. Video is natuurlijk hét middel om in een kort tijd veel van uw bedrijf, uw medewerkers en werkzaamheden te laten zien. Het hebben van een bedrijfsvideo is daarmee een echte aanrader en het sluit 100% aan op de informatiebehoefte van een jongere.

    Hebt u een bedrijfsvideo? Check dan of deze geschikt is aan de hand van de volgende vragen: Voor wie hebt u deze video gemaakt? Voor uw klant? Is dat de doelgroep die je nu zou willen bereiken? Nee dus. Zorg dus voor een video die laat zien:

    1. Waar de stagiair/ medewerker komt te werken (werkplek)
    2. Wie dat de collega’s worden van de stagiair/ medewerker
    3. Wat de stagiair/ medewerker allemaal mag doen (leren)
    4. Wie de stagebegeleider is en wat die wil bieden
    5. Hoe de sfeer op de werkvloer is
    6. Welke pauze-activiteiten er zijn (samen een wandeling, potje tafelvoetbal, etc.)
    7. Wat de waarden zijn van het bedrijf. Of u het gelooft of niet, jongeren vinden het belangrijk om te weten waar uw bedrijf voor staat. Wat uw ‘purpose’ is.
    8. En verder alles waar u trots op bent. Want u wil dat deze trots wordt uitgestraald door al uw medewerkers toch?
    9. Alle bovenstaande punten gelden niet alleen voor stagiaires maar ook voor (jonge) nieuwe medewerkers van uw bedrijf. Denk daar eens aan als u vacatures te vervullen heeft. Video zeg meer dan 1000 woorden.

    Foto’s en video’s laten maken

    U kunt uw fotografiewerk en videoproducties uitbesteden aan New Boxes. Wij hebben werkstudenten in dienst van relevante media-opleidingen van Fontys, Sint Lucas en Koning Willem I. Professionals in spé die voor een instaptarief professionele visuals voor u kunnen produceren. Ter indicatie: Een fotoshoot op 1 locatie voor alle foto’s voor uw profiel kost € 75,00. Een bedrijfsvideo schieten en monteren zij vanaf €  250,00. Het beeldmateriaal komt in uw bezit en is voor u vrij om te gebruiken.

    Geinterseerd naar de verdere mogelijkheden? Neem contact op met ons op.

    Een video of vlog van uw bedrijf zegt meer dan 100o woorden!