Scroll Top

Mijn organisatie goed in beeld

Beelden van uw bedrijf, uw mensen en uw werkzaamheden zeggen meer dan 1000 woorden!

Sprekend beelmateriaal voor uw bedrijfsprofiel is een must om de aandacht van jongeren te vangen

Om een aantrekkelijk profiel voor uw organisatie op het stagecenter van New Boxes te creëren zijn foto’s voor de toekomstige stagiaires en medewerkers een belangrijk onderdeel. We hebben jongeren gevraagd wat ze op een foto zouden willen zien. Daaruit hebben wij voor u het volgende advies opgesteld.

voorbeeld profielfoto - klik hier

specificaties profielfoto

Minimaal 1200 x 635 pixels en 150 Dpi. Bestandsformaten JPEG, JPG en PNG.

de sfeerfoto - klik hier

specificaties sfeerfoto

Minimaal 750 x 750 pixels en 150 Dpi. Bestandsformaten JPEG, JPG en PNG.

Contactfoto - klik hier

Specificaties

minimaal 750 x 750 pixels, 150Dpi, JPEG,JPG en PNG.

Foto 1 De profielfoto

Dit is de foto die je bovenaan, over de volle breedte van jouw profielpagina ziet staan.  Het is belangrijk dat de kandidaat een indruk krijgt van wat het bedrijf doet en het helpt wanneer de foto een frisse en sprankelende uitstraling heeft. Klik op de foto om de aanleverspecificaties te bekijken.

Foto 2: De ‘sfeerfoto’.  Deze foto wordt naast de tekst geplaatst

Deze foto staat naast jouw tekst. Het is mogelijk om een serie van foto’s aan te leveren die als een fotopresentatie worden getoond.Tip: laat in deze foto’s zien met wie en waar een jongere komt  stagelopen of werken. Laat vooral mensen zien waarmee de stagiair of werknemer gaat werken én in de omgeving waar die komt te werken. Klik op de foto hiernaast om de aanleverspecificaties te bekijken.

Foto 3: Contactfoto:

Deze duidelijke en vriendelijke foto van de contactpersoon/ stagebegeleider komt onderaan de pagina naast de contactgegevens te staan. Het mag een portretfoto zijn maar dat komt doorgaans erg formeel over. Het is veel leuker om de stagebegeleider ‘in actie’ te zien maar laat hem/haar wel in de camera kijken. Biedt u meerdere stageplaatsen of hebt u een HR-medewerker die als contactpersoon optreedt? Dan nog steeds geldt dat het ook leuk is om ook die aan het werk te zien in zijn of haar eigen omgeving. Voor de aanleverspecificaties kunt u op de foto hiernaast klikken.

Meld Je nu aan!

    Logo

    Waarom heeft uw bedrijf een logo? Dat is toch om meteen herkenbaar te zijn? Zorg daarom dat uw logo onberispelijk getoond wordt. Heeft u een huisstijlhandboek met gebruiksrichtlijnen voor een logo? Geef dat dan aan ons door.

     

    Informatietekst over stagebedrijf

    Een informatieve tekst mag niet ontbreken op uw profielpagina. Het is van belang om de tekst aan te passen op de doelgroep die u wil aanspreken.

    De informatie tekst over uw bedrijf moet een korte tekst zijn, denk hierbij aan tussen de 100 en 200 woorden. Daarnaast moet het een pakkende tekst zijn met alle informatie.

     

    Welke informatie bevat een goede informatietekst

    1. Quote over uw bedrijf

    (Missie, drive of overtuiging)

    2. Sfeerimpressie van uw bedrijf

    (Hoeveel medewerkers , beschrijf in een paar woorden het bedrijf)

    3. Wat heeft uw bedrijf te bieden aan een stagiaire en hoe wordt hij/zij begeleid?

    4. Wat kan de stagiaire verwachten?

    (Bijvoorbeeld: Op welke locatie of plekken worden werkzaamheden uitgevoerd? En wat houden die werkzaamheden in?

    5. Welke procedure volgt het bedrijf bij stages?

    (Welke stappen worden er genomen voordat de stage door uw bedrijf wordt goedgekeurd?)

    6. Hoeveel stageplekken biedt uw bedrijf?

    (In welke periode en hoeveel tegelijk?)

     

    Video

    U kunt uw bedrijfsreportage/ video op uw profielpagina laten plaatsen. Video is natuurlijk hét middel om in een kort tijd veel van uw bedrijf, uw medewerkers en werkzaamheden te laten zien. Het hebben van een bedrijfsvideo is daarmee een echte aanrader en het sluit 100% aan op de informatiebehoefte van een jongere.

    Hebt u een bedrijfsvideo? Check dan of deze geschikt is aan de hand van de volgende vragen: Voor wie hebt u deze video gemaakt? Voor uw klant? Is dat de doelgroep die je nu zou willen bereiken? Nee dus. Zorg dus voor een video die laat zien:

    1. Waar de stagiair/ medewerker komt te werken (werkplek)
    2. Wie dat de collega’s worden van de stagiair/ medewerker
    3. Wat de stagiair/ medewerker allemaal mag doen (leren)
    4. Wie de (stage)begeleider is en wat die wil bieden
    5. Hoe de sfeer op de werkvloer is
    6. Welke pauze-activiteiten er zijn (samen een wandeling, potje tafelvoetbal, etc.)
    7. Wat de waarden zijn van het bedrijf. Of u het gelooft of niet, jongeren vinden het belangrijk om te weten waar uw bedrijf voor staat. Wat uw ‘purpose’ is.
    8. En verder alles waar u trots op bent. Want u wil dat deze trots wordt uitgestraald door al uw medewerkers toch?
    9. Alle bovenstaande punten gelden niet alleen voor stagiaires maar ook voor (jonge) nieuwe medewerkers van uw bedrijf. Denk daar eens aan als u vacatures te vervullen heeft. Video zeg meer dan 1000 woorden.

     

    Foto’s en video’s laten maken

    Wist je dat New Boxes nog meer doet? Want zoveel talent bij elkaar, dat moeten we toch koesteren en helpen ontwikkelen? Daarom heeft New Boxes een broertje: New Boxes Boost! Een pool van jonge talenten op het gebied van marketing, communicatie, design en business innovation.

    Deze Young Achievers zorgen ervoor dat jouw bedrijf zichtbaar wordt en blijft, jouw doelgroep geraakt wordt en dat jij hen voor jou wint. En dat op een frisse, creatieve en innovatieve manier.

    Je kunt bij New Boxes Boost terecht voor socialmedia- en contentmanagement, video- en fotografie, animaties, infographics, design van jouw huisstijl, brochures, posters, websitebeheer, etc. Maar wij denken ook graag mee over innovatie binnen jouw bedrijf. Bijvoorbeeld over hoe wij jou kunnen helpen bij het aantrekken van talent voor jouw bedrijf. Geïnteresseerd in de mogelijkheden? Bekijk de website van New Boxes Boost.